Video Klip Pilihan

Sunday, January 04, 2009

|| Ya Allah, Selamatkanlah Palestin... ||

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam alaikum dan selamat sejahtera buat sidang pembaca yang dirahmati ALLAH sekalian. Syukru lillah di atas nikmatNYA yang tidak terhingga di curahkan kepada kita hambaNya yang sentiasa dilimpahi dengan nikmat-nikmat yang tidak terkira banyaknya. Dengan limpahan rahmat yang tidak terhingga banyaknya itu janganlah kita lupa bahawa di sana terdapat saudara-saudara kita di Palestin yang sedang bergelut dengan kesusahan dan penderitaan yang amat perit dari musuh ALLAH dan ISLAM. Tidak lain dan tidak bukan Yahudi Laknatullah dan sekutu-sekutunya.

YA ALLAH. KAMI BERMOHON KEPADAMU DENGAN RAHMAT KASIH SAYANGMU DAN KEKUASAANMU SEMOGA DIKAU LINDUNGILAH SAUDARA-SAUDARA KAMI DI SANA, BERILAH KEKUATAN KEPADA MEREKA UNTUK MENGHADAPI MUSIBAH YANG TIDAK PERNAH PUTUS SEHINGGALAH TIBA DAN SAAT YANG DIKAU TENTUKAN KELAK. HANCURKANLAH YAHUDI DAN SEKUTU-SEKUTUNYA DARI TERUS MEMBEDIL DAN MEMBUNUH HAMBA-HAMBAMU YANG TIDAK BERDOSA.

BANTULAH TENTERA-TENTERA YANG IKHLAS BERJUANG DEMI MEMPERTAHANKAN AGAMAMU DAN TANAH SUCI BAITUL MAQDIS DAN GOLONGKAN MEREKA DIKALANGAN PARA SYUHADA'. UTUSKANLAH TENTERA-TENTERA BANTUAN YANG ENGKAU JANJIKAN UNTUK MENGHANCURKAN MEREKA. YA ALLAH ENGKAULAH TUHAN YANG MAHA MENDENGAR DAN MAHA BERKUASA ATAS TIAP-TIAP SESUATU.

Di celah-celah kesibukan para penuntut ilmu yang bakal menduduki imtihan tidak lama lagi janganlah dilupa akan saudara-saudara kita di Palestin. Utuskanlah payungan doa-doa dan solat hajat memohon bantuan dr ALLAH sebagai usaha yang termampu kita lakukan untuk membantu saudara-saudara kita di sana. Setelah kita tidak terdaya mengangkat senjata di medan pertempuran selain membantu mereka dengan menghulurkan sumbangan material yang termampu untuk meringankan bebanan mereka.

Kembali Menyambung Tugasan

Kurang sejam yang lalu penulis baru sahaja selamat pulang ke Kaherah setelah menyelesaikan beberapa masalah di bumi Zaqaziq. Alhamdulillah segalanya akan selesai sebelum imtihan bermula dek kerana ketidak fahaman beberapa individu yang sentiasa cuba untuk memecahbelahkan ahli di sana. InsyaALLAH dengan bantuan ALLAH dan keizinanNYA segala masalah yang ditimbulkan akan segera selesai dengan kerjasama yang diberikan oleh pihak polis.

Kepada Pengerusi Zaqaziq, selepas ini boleh kembali fokus mengulangkaji pelajaran untuk menghadapi imtihan yang tidak berapa lama lagi. Sama-sama berdoa semoga segala ujian yang ALLAH datangkan ini mampu dihadapi dan diselesaikan dengan cara yang terbaik. Disamping memberikan pengajaran kepada individu-individu yang sentiasa hasad terhadap kesinambungan perjalanan sebuah persatuan pelajar yang telah bertapak lama di bumi Mesir dengan izinNYA dalam mencurahkan bakti kepada anak-anak Malaysia di Mesir.

Penulis berasa amat terharu dengan komitmen yang diberikan oleh sahabat-sahabat di sana dalam membantu persatuan mencurahkan bakti kepada anak-anak Malaysia di cawangan tersebut. Dan apa yang amat mengharukan penulis apabila tepat jap 730 malam tadi mereka mematikan semua lampu bergelap gempita semata-mata ingin merasa kesusahan yang dialami oleh saudara-saudara kita di Palestin apabila diputuskan bekalan elektrik kepada mereka pada waktu yang sama. Semoga ALLAH sentiasa mencurahkan bantuan dan rahmatNYA kepada mereka semua dan kita.

Semoga coretan yang tidak seberapa ini sedikit sebanyak mampu memberikan butir-butir semangat untuk kita lebih bersungguh-sungguh dalam menghadapi imtihan yang menjelang tiba tidak lama lagi. InsyaALLAH di entri mendatang penulis akan berkongsi sedikit tips yang biasa digunakan dan perlu diamalkan oleh mereka yang bergelar penuntut ilmu setiap masa dan ketika. Nantikan tidak lama lagi.

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: