Video Klip Pilihan

Sunday, December 28, 2008

|| Salam Maal Hijrah 1430!!! ||

بسم الله الرحمن الرحيم


Salam sejahtera buat semua kawan-kawan, sahabat-sahabat, teman-teman yang dirahmati ALLAH sekalian. Sekian lama jari jemari ini tidak menekan papan kekunci untuk memberikan sebarang maklumat, ilmu mahupun pengetahuan untuk dikongsi bersama. Manakan tidak buat masa ini penulis yang baru kembali ke bumi Anbia' sedang sibuk menumpukan perhatian dengan pengajian untuk menghadapi imtihan yang bakal menjelma pad 19, 22 dan 24 Januari nanti.


Apapun yang bakal dan akan terjadi merupakan suatu suratan takdir yang telah ditetapkan ILAHI untuk dihayati bersama kerana setiap yang terjadi pasti ada hikmah yang tersendiri untuk diambil pengajaran.

Sekadar ingin mengucapkan salam Maal Hijrah 1430 kepada semua sahabat-sahabat yang dikasihi kerana ALLAH walau di mana kalian berada yang masih terus memberikan komitmen untuk membangunkan dan memartabatkan Islam di kemuncak usia dunia ini. Semoga amalan baik yang telah kita lakukan pada tahun lepas *(1429H) diterima ALLAH dan diampuni segala dosa kemaksiatan dan keterlanjuran yang berlaku pada tahun itu.

Harapan dan impian yang perlu disematkan oleh setiap hamba ALLAH yang mengaku beriman kepada ALLAH untuk tahun baru *(1430H) semoga amalan yang akan dilakukan sentiasa mendapat pimpinan daripada ALLAH. Dan dihindari dari segala kemaksiatan, dosa dan segala macam larangan yang ditegahnya.

Semoga kata-kata salah seorang Khalifah Ar-Rasyidin, Saidina Umar Al-Khattab ini mampu kita sematkan dan jadikan azimat dalam menongkah saki baki kehidupan yang masih belum pasti bilakah pengakhirannya.

Kata-kata beliau yang berbunyi : Jikalau hari ini lebih baik dari semalam, maka BERUNTUNGLAH. Jikalau hari ini sama seperti semalam, maka SIA-SIALAH. Jikalau hari ini lebih teruk dari semalam, maka CELAKALAH.

Justeru itu, ayuh kita bersama berganding bahu memperbaiki segala kesilapan dan kekurangan yang berlaku pada tahun yang lepas dengan menaik tarafnya pada tahun ini. Pesan saya juga semoga segala amal baik yang telah dilakukan sebelum ini iaitu pada sekitar bulan Ramadhan diteruskan dengan sebaiknya pada bulan-bulan selainnya. Kerana tanda amalan puasa yang dilakukan pada bulan barakah itu diterima adalah dengan berterusannya perlaksanaan amalan tersebut.

Semoga kita mampu menjadi mukmin yang sentiasa beringat dan ingat mengingati antara satu sama lain sebelum kelak segala amal baik yang kita lakukan dalam masa yang sama tidak melaksanakan amar makruf nahi mungkar akan menjadi sia-sia di hadapan ALLAH. Bagaikan habuk yang ditiup angin sebagaimana yang dijelaskan di dalam Al-Quran.

Salam Maal Hijrah 1430H. Fikir-fikirkan dan selamat bermuhasabah!

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

2 comments:

david santos said...

Free Palestine !!!

Muthaqqaf Azhari said...

Amin ya rabb!!!...
Praise to Allah the almighty...