Video Klip Pilihan

Monday, September 07, 2009

|| Saranan Kepada Media Arus Perdana ||

بسم الله الرحمن الرحيم

Lepas satu, satu ujian yang menimpa kerajaan baru Pakatan Rakyat di negeri-negeri yang diberikan mandat oleh rakyat. Hebahan permasalahan yang berlaku dalam pentadbiran kerajaan negeri-negeri di bawah Pakatan Rakyat hebat diperkatakan oleh media arus perdana. Asam garam pergolakan yang dilalui dalam mentadbir sesebuah kerajaan semestinya akan berlaku dalam mana-mana pemerintah.

Itu merupakan cabaran untuk mematangkan sesebuah kerajaan agar dapat mempelajari sesuatu dari masalah yang menimpa sekaligus memberikan pengajaran kepada sesebuah kerajaan untuk melaksanakan amanah dengan sebaiknya.

Tapi yang menjadi masalahnya, semenjak kemenangan besar Pakatan Rakyat menguasai 5 buah negeri disamping negeri yang sedia ada, diskriminasi tetap berlaku. Diskriminasi yang sememangnya merobek demokrasi memualkan segenap penjuru perasaanku terhadap politik kotor yang dilakukan oleh pemerintah negara kita.

Bagi mereka yang hanya membaca dan meneliti pembacaan berasaskan media arus perdana yang meliputi media cetak dan elektronik pasti akan percaya bulat-bulat. Kenyataan yang berbentuk provokasi demi menjatuhkan reputasi kerajaan negeri yang di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat.

Menurut pengamatan saya, amalan berat sebelah yang dikenakan oleh media arus perdana adalah atas arahan pihak atasan yang semakin hilang kepercayaan rakyat. Meski berbagai cara dan tindakan yang dilakukan oleh pemerintah berkuku besi ini, ALLAH pasti akan memberikan petunjuk jalan kepada manusia agar memilih jalan yang benar.

Dek kerana pengamalan diskriminasi, berat sebelah dan kuku besi ini, saya menyarankan kepada media arus perdana menukar identiti mereka. Utusan Malaysia kepada Utusan UMNO, Berita Harian kepada Berita BN. Begitu juga TV1, TV2, TV3 dan yang seumpamanya. Dan ditambahi satu ayat, "Hanya untuk ahli BN (UMNO/MCA/MIC/GERAKAN) SAHAJA". Contohilah Harakah yang jelas memang untuk ahli PAS dan bebas memihak kepada PAS dan Pakatan Rakyat sahaja.

Dengan cara ini, saya berpandangan selepas ini pasti media arus perdana yang bobrok ini tidak akan dicemuh, disaman dan diboikot kerana ketidak adilan yang diamalkan. Lakukan perubahan demi kesejahteraan dan keharmonian rakyat.

Kata Muthaqqaf : Realisasikan gagasan '1 Malaysia - Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan'. Jangan hanya bercakap sahaja. Kelak mengundang murka YANG ESA. Andai kesedaran ini tiada, maka nantikan balasan ALLAH pada PRU13 nanti! Mahkamah ALLAH yang diberikan kuasa melalui tangan-tangan rakyat! ALLAHU AKBAR!

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: