Video Klip Pilihan

Friday, November 06, 2009

|| Selesai Dengan IzinNYA ||

بسم الله الرحمن الرحيم

Satu persatu selesai. Tanpa disangka-sangka kelewatan untukku mendapatkan sebarang pekerjaan sebenarnya membuka peluang kepadaku untuk mengisinya dengan menyelesaikan perkara-perkara mendatang. Perkara yang menjadi prioriti sebagai syarat untuk memenuhi keperluan masa hadapan.

Sementara menantikan panggilan dari mana-mana syarikat dan jabatan kerajaan mahupun swasta melalui permohonan yang telah dibuat. Insya-ALLAH, kala ini kesabaran adalah kunci terbaik bagi meredakan keadaan. Di akhir episod penantian ini, pasti akan ada sinar kegembiraan yang menanti di hadapan.

Lesen kereta yang dinanti-nantikan selama ini selesai jua akhirnya. Meski masih diperingkat percubaan selama 2 tahun sekurang-kurangnya memudahkan urusan bekerja, belajar dan berjuang untuk ISLAM kelak. Bersyukur adalah kunci segala rezeki.

Meski urusan untuk menukar lesen yang diperolehi dari Jabatan Pengangkutan Jalan Republik Arab Mesir begitu sukar, ia merupakan lumrah untuk mendapatkan sesuatu yang berharga. Kemanisannya apabila segala urusan berjaya dilalui dan matlamat mendapatkannya tercapai.

Buat sahabat-sahabat yang juga mempunyai lesen (kelas D dan B) lepasan Mesir dan merancang untuk mendapatkan lesen Malaysia bolehlah merujuk saya nanti di talian 0197371725. Memang merumitkan kerana ianya memerlukan kita turun ke Kedutaan Besar Mesir Di Malaysia di Jalan Ampang Hilir melainkan apabila kalian telah mendapatkan lesen antarabangsa ketika di Mesir lagi.

Pada sekitar tahun 2006 pernah diadakan kursus pra perkahwinan di Mesir yang mana membuka ruang dan peluang kepada para siswa siswi di Mesir menduduki kursus tersebut. Sebagaimana sedia maklum, telah disyaratkan kepada setiap pasangan yang berkahwin agar memiliki sijil kursus pra perkahwinan sebelum menikah. Ditambah dengan menjalani ujian HIV bagi memastikan setiap pasangan negatif HIV.

Terima kasih kepada Saudari Noor Adilah Kamaruddin yang merupakan siswi perubatan HUKM yang sudi berkongsi maklumat berkenaan kursus tersebut yang bertempat di HUKM baru-baru ini.

Ujian, cabaran dan musibah tidak akan pernah jemu menerjah ke ruang hidup orang-orang yang beriman. Selepas satu, pasti akan muncul yang lain sebagai tanda kasih dan sayang ALLAH kepada hamba-hambaNYA yang dikasihi. Selain sebagai penghapus dosa-dosa kecil yang teramat banyak kita lakukan saban hari.

Moga keampunan ALLAH sentiasa merantai diri kita saban waktu dengan basahan zikrullah, istighfar dan taubat yang tidak berkesudahan sehinggalah dijemput ke hadrat ILAHI dengan penuh keimanan dan keinsafan.

Kata Muthaqqaf : Sepenuh kesyukuran kepada ALLAH atas segala macam ranjau yang ditimpakan. Itupun diri ini masih leka dan alpa dengan amanah yang dituntut. Moga diri ini terus thabat dalam meneruskan perjuangan sebagai seorang hamba ALLAH, seorang pejuang ISLAM dan seorang saudara seagama kepada saudaranya yang lain.

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: