Video Klip Pilihan

Wednesday, November 21, 2007

.:: Kembalilah Kepada ISLAM Yang Sebenar ::.

بسم الله الرحمن الرحيم



MahbubMardhatillah Keep In Touch With ALLAH&ISLAM Truth Way Of Life



Rasanya cukup jelas seandainya diletakkan hadhari dibelakang ISLAM seolah-olah ada ajaran baru dlm ISLAM yang nabi bawa seumpama ISLAM LIBERAL, dan sebagainya yang jelas menampakkan konsep yang memisahkan ISLAM dari politik.

Sebagaimana kita maklum ISLAM tu sudah mencukupi merangkumi keseluruhan aspek dalam kehidupan insani. Segala alasan yang dikemukakan timbul akibat tiada perlaksanaan terhadap segala tuntutan QURAN dan SUNNAH semata-mata menjaga maslahat-maslahat tertentu dengan mengetepikan tuntutan syariat itu sendiri.

Gagasan ISLAM hadhari itu sendiri tidakbertepatan langsung bahkan ada dikalangan pimpinan ISLAM hadhari itu sendiri yang memandang remeh hukum Allah yang termaktub di dalam QURAN dengan mengatakan segala hukum ALLAH tidak sesuai dilaksanakan di zaman sekarang sedangkan hakikatnya hukum Allah itu sesuai di semua zaman dari dahulu sehinggalah sekarang.

Semenjak perlaksanaan dan gagasan ISLAM hadhari kita sendiri dapat nilai dan lihat dgn mata kepala kita sendiri masalah maksiat di Malaysia makin bertambah kritikal dengan pelbagai gejala sosial yang bakal merosakkan masa depan ISLAM yang diimpikan.

Pemimpin ISLAM sendiri tidak menjaga segala tuntutan dlm ISLAM itu sendiri mengenai halal dan haram dari segi percampuran lelaki dan perempuan, berlaga pipi, bersalaman. Ada juga dikalangan pimpinan hadhari ini yang tidak memakai tudung yang merupakan tuntutan FARDHU AIN (WAJIB) ke atas wanita untuk menutup aurat mereka dari yang bukan muhrim mereka....

Adakah ini ISLAM HADHARI yang ingin disokong kerana dilihat tiada sebarang impak yang baik terhadap umat ISLAM bahkan memberikan fahaman kpd mereka yang cetek tentang ISLAM bahawa HADHARI itu agama yang sebenar hakikatnya sebaliknya.Kembalilah kepada ISLAM yang sebenar berpandukan QURAN dan SUNNAH dengan melaksanakan segala yang terkandung di dalamnya tanpa mempertikaikannya. Insyaallah akan aman, tenteram dan selamatlah dunia ISLAM yang dituntut. =)

Renung-renungkan dan berfikirlah secara matang dan realistik.

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: