Video Klip Pilihan

Saturday, November 03, 2007

.:: Peringatan buat sahabatku sekalian!! ::.

بسم الله الرحمن الرحيم





Mahbub.Mardhatillah Keep in touch with ALLAH&ISLAM truth way of life



Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera buat kalian semua sahabatku yang dirahmati Allah dan dipayungi rahmat Allah hingga ke hari kiamat. Semoga kita tergolong dikalangan 7 golongan yang akan terselamat di bawah arasy Allah dikala tiada seorang manusia pun yang akan terselamat pada hari itu kecuali 7 golongan yang akan Allah berikan perlindungan dengan rahmatNya. Selawat dan salam yang sebanyak-banyaknya dihadiahkan kepada Junjungan Besar Nabi S.A.W di atas segala jasa dan bakti yang telah dicurahkan selama ini hingga kita diberikan peluang untuk merasai nikmat IMAN dan ISLAM yang paling utama. Kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Ilahi atas keizinanNya memberikan kesempatan kepada diri ini untuk memberikan sedikit kalimah buat tatapan sahabat seperjuangan dalam menongkah arus perjuangan yang berliku ini.

Sekadar sebuah peringatan buat kita bersama untuk meneruskan pengabdian kita dalam melaksanakan segala bentuk amal ibadah yang akan membantu kita di 'sana' kelak. Hari ini kita telah pun berada di tanggal 22 Syawal 1428H bersamaan 3 November 2007M untuk mengakhiri ke tarikh 29 Syawal 1428H mengambil masa 7 hari lagi untuk memasuki bulan Zulkaedah. Persoalannya di sini untuk muhasabah kita bersama selaku umat Nabi S.A.W yang kita sayangi lagi cintai adakah telah kita laksanakan puasa 6 Syawal walaupun perlaksanaannya sekadar sunat bukanlah sesuatu yang fardhu? Akan tetapi kalau difikirkan dari aspek ganjarannya dan kelebihan yang dikurniakan Allah kepada Nabi S.A.W dan umatnya iaitu kita semua, maka seharusnya kita menyahut seruan itu walaupun tuntutannya sunat.

Lantaran itu bersamalah kita memperbanyakkan amalan sunat disamping amalan fardhu yang sedia ada untuk menampung segala amalan fardhu yang telah kita laksanakan kerana tidak seorang pun yang mampu mengatakan bahawa segala amalan yang telah dilaksanakan itu diterima Allah secara total juga puasa Ramadhan yang baru berlalu itu. Semoga Allah menerima amalan yang telah kita lakukan dengan seikhlas yang mungkin semata-mata mengharapkan redha dan rahmat Yang Esa bukan kerana pahala jua syurga yang penuh kenikmatan itu. Bersama kita bermunajat agar Allah memperkenankan permohonan dan hajat hamba yang hina ini. Amin ya rabbal alamin.


Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: