Video Klip Pilihan

Friday, June 05, 2009

|| Mengungkap Aspirasi ISLAM ||

بسم الله الرحمن الرحيم

Semalam dunia ISLAM yang diwakili Mesir yang menerima kunjungan Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama Husain mendengar ucapan beliau yang penuh bersemangat berucap bagi memulihkan hibungan baik antara Amerika Syarikat dan negara ISLAM di seluruh dunia yang tercalar semenjak sekian lama. Terdapat banyak pro dan kontra tindak balas daripada pemimpin-pemimpin ISLAM di seluruh dunia dalam usaha perdamaian yang ingin dilakukan oleh Presiden Amerika Syarikat itu.

Antara yang intipati menarik melalui rakaman ucapan beliau yang saya perolehi melalui sesawang Youtube yang menyentuh mengenai isu Palestin oleh Israel Laknatullah, isu pengganas yang hebat dilancarkan oleh negara yang memegang ekonomi dunia itu kononnya didalangi oleh Al-Qaeda, isu senjata nuklear yang dimiliki oleh mana-mana negara, kebebasan wanita dalam menuntut ilmu, memegang jawatan dalam pemerintahan sesebuah negara dan ketidak setujuan beliau terhadap Israel Laknatullah meneruskan agenda penempatan penduduk haramnya di bumi suci Palestin.


Beliau dengan penuh bersemangat mengulangi komitmennya untuk membina kembali negara Palestin disamping akan menarik kembali askar-askar negaranya yang masih ditempatkan di negara Teluk iaitu di Afghanistan dan Iraq terutamanya.

Namun, disebalik tepukan gemuruh para penonton yang hadir menyaksikan ucapan beliau di dewan besar Universiri Kaherah dan laungan 'saya cintakan kamu' kepada Obama, ramai pemimpin ISLAM yang tidak bersetuju dan menyanggah sekeras-kerasnya segala usaha beliau. Antaranya pemimpin tertinggi Iran Ayatollah Ali Khameini, pemimpin Al-Qaeda Osama bin Laden dan Hamas. Ali Khamenie menyifatkan Amerika hanya melaungkan slogan akan tetapi tiada tindakan.

Malah kebanyakan mereka turut menyebutkan golongan 'kafir' seumpama Obama amat benci kepada ISLAM dan tidak akan sekali-kali ingin memberikan secebis cahaya keamanan bertakhta dalam sebuah negara ISLAM.

Saya secara peribadi menyokong apa yang para pemimpin ISLAM yang bingkas bangun bersuara menyatakan ketidak puashatian mereka terhadap ucapan yang disampaikan oleh Presiden Amerika yang baru itu meskipun sudah diingatkan oleh pemimpin kebanyakan negara ISLAM supaya beliau jangan berkhutbah dihadapan umat ISLAM.

Kita seharusnya tidak memberikan sepenuh kepercayaan kepada beliau untuk mengubah sesuatu yang telah diusahakan oleh presiden sebelum beliau yang memerangi ISLAM dengan sewenang-wenangnya atas alasan yang tidak konkrit untuk menghapuskan pengganas. Meski beliau pernah menetap di Indonesia yang majoritinya ISLAM suatu ketika dahulu akan tetapi tidak bermakna beliau boleh dipercayai.

Bahkan rakaman ayat-ayat suci Al-Quran sendiri menjelaskan bahawa orang-orang 'kafir' (yahudi dan kristian nasrani) tidak akan pernah redha terhadap ISLAM dan akan berterusan memerangi agama ALLAH ini sehingga sampai pada satu masa yang telah ditetapkan.


Bukan ulasan dan pandangan pemimpin-pemimpin terkemuka ISLAM itu yang kita lihat. Akan tetapi pandangan dan penjelasan Kitab-ALLAH yang telah diturunkan semenjak 1500 tahun yang lampau yang maha benar akan tiap sesuatu. Tiada agama selain ISLAM yang akan sudi dan redha melihat ISLAM semakin berkembang dengan pesat diterima masyarakat dunia yang terbukti keamanannya meninggalkan agama syirik mereka.

Oleh sebab itu, musuh-musuh ALLAH ini tidak akan sesekali berhenti untuk memburuk-burukkan ISLAM dengan pelbagai cara sekalipun bagi memastikan ISLAM dibenci, dihina, ditinggalkan dan dihapuskan dari atas muka bumi ALLAH ini!

Apapun yang diharapkan oleh beliau dengan komitmen yang tinggi bagi memulihkan hubungan baik antara dunia ISLAM dan Amerika terutamanya, masyarakat dunia menyambut dengan penuh keterbukaan. Hubungan diplomatik antara dua pihak ini tidak pernah dihalang oleh ISLAM. Namun, apa yang diharapkan agar usaha-usaha murni yang diucapkan dapat direalisasikan bagi mengembalikan keamanan yang jelas tidak akan mampu direalisasikan kecuali melalui ISLAM itu sendiri.

Penyatuan seluruh umat ISLAM melalui pemimpin-pemimpin ISLAM adalah perlu bagi mengembalikan keizzahan ISLAM kembali terbentuk. Andainya dunia ISLAM yang menguasai seluruh bumi ALLAH ini bersatu akan menimbulkan perasaan gerun dunia 'kafir' akhirnya meletakkan ISLAM sebagai pegangan kehidupan.

Sumber rujukan pada sesawang Youtube dan Berita Harian arus perdana.

Kata Muthaqqaf : Kalam individu sayugianya dititipkan seiring dengan kalam ILAHI dan NUBUWWAH bagi memberikan penjelasan yang terang seterusnya mengembalikan kekuatan ummah bagi mendepani zaman fitnah yang kian mencabar iman. Moga terus thabat dan istiqamah menghadapinya dengan pimpinan ARRAHMAN.


Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: