Video Klip Pilihan

Wednesday, April 18, 2007

.:: Hari-hari yang berlalu ::.

بسم الله الرحمن الرحيم
Tinggal kurang lebih sebulan sahaja untuk diri ini kembali berada dalam medan perjuangan untuk menilai setakat mana pemahamanku selama hampir setahun di tahun 3 dalam bidang yang ku pilih ini. Jabatan Dakwah dan Thaqafah Islam merupakan salah satu daripada 4 jabatan pecahan dari Fakulti Usuluddin. Selebihnya Jabatan Tafsir dan UlumTafsir, Jabatan Hadith dan Ulum Hadith dan yang ke 4 Jabatan Akidah dan Falsafah Islam. Aku telahpun memilih bidang yang subjeknya cukup banyak berbanding jabatan yang lain iaitu sebanyak 18 subjek setahun berbanding jabatan lain setakat 14 subjek bagi Tafsir dan Hadith manakala 16 subjek bagi Akidah. Tapi bagi semester yang kedua terasa berat pula bagiku untuk menghadapi 9 subjek disamping 2 subjek thn 2 yang aku bawa manjadikan semuanya 11 subjek untuk semester dua ini.

Sebenarnya macam ni lah kalau kau orang semua nak tau. Aku nampak macam rajin, sebenarnya aku ni cukup malas nak buka buku selagi mana belum masuk seminggu atau dua minggu nak dekat imtihan. Aku memerlukan suntikan api dorongan, dokongan, semangat dan utusan doa sebagai tanda ingatan kita sesama kita. Apa yang aku membebel ni entahlah. Itu sahajalah coretan untuk sama-sama aku nak kongsi dengan kau orang semua. Moga aku akan menjadi lebih bersemangat dari sehari ke sehari agar hari-hari yang berlalu itu tidak pergi begitu sahaja tanpa pengisian yang sepatutnya dibawa angin ribut pasir yang baru berlalu siang tadi sebagai tanda akan bermulanya musim panas yang semakin hebat mehnah dan dugaannya.


Akhir kalam sebelum aku nak tutup coretan untuk kesekian kalinya ini, tidak dilupakan aku nak mengucapkan SELAMAT ULANG TAHUN YANG KE 23 kepada taakhi yang ku ingati, USTAZ MOHD NAZRUL BIN ABD. NASIR pada hari ini, 17 April 2007. Semoga dikau dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, ditetapkan iman, sentiasa thabat dalam perjuangan yang tiada hentinya hinggalah ke titisan darah yang terakhir, juga semoga dipermudahkan urusan mu di dunia dan di akhirat. Amin ya rabbal alamin. Doakan semoga kejayaan milik kita bersama. Salam perjuangan buat semua sahabat yang ku sayangi dan cintai kerana Allah. Sekian.

Cetusan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: