Video Klip Pilihan

Wednesday, December 05, 2007

.:: Deraian Airmata Tinggi Nilainya ::.

بسم الله الرحمن الرحيم

Airmata ini semakin deras mengalir tatkala hati ini semakin sayu mengingatimu. Terasa ingin berjumpamu walaupun seketika. Namun apakan daya tidak tercapai apa yang terlintas di akal ini. Walaupun begitu pertemuan 2 kali di 'alam maya' sudah cukup terubat kerinduan yang teramat dalam itu. Tatkala kesedihan bertandang sememangnya tidak mampu untuk takungan airmata ini menanggungnya lantas berjuraianlah ianya mengalir turun.

Ku biarkan ianya berjurai sehingga terasa puas hati ini. Apa yang ku harap juraian airmata yang mengalir itu merupakan airmata keinsafan yang bisa menyimbah api neraka di akhirat kelak, Insyaallah. Tatkala kesedihan ini hadir hanya dendangan Kalamullah yang menemani diri ini sebagai penghibur menghilangkan duka dan luka yang terpendam.

Diri ini merasakan seolah-olah tiada apa-apa yang tinggal apabila menjejakkan kaki ke kampung halaman kelak. Terasa diri ini kosong memikirkan saat itu. Bagaikan tsunami yang melenyapkan segala yang berada di hadapannya. Namun aku tahu bahawa aku tidak keseorangan. Aku masih mempunyai tunang tersayang, adik-adik, kakak-kakak, abang-abang, kawan-kawan, sahabat-sahabat seperjuangan yang memahami penderitaan dan keperitan yang tidak tertanggung ini.

Namun segalanya itu segera ku lenyapkan tika teringatkan si 'DIA' yang paling setia berada di sisi ini di kala senang mahupun susah. Maka terhapuslah segala kesedihan yang bertandang sebentar tadi dengan janji-janjiNya yang sememangnya pasti berlaku kelak. Semoga baki dan sisa perjuanganku dapat ku habiskan bersama kalian sebagai tongkat menunjukkan arah kepadaku yang buta, kehilangan jejak untuk meneruskan perjalanan yang seterusnya.

Semoga perjalanan mendatang dapat ku tempuhi dengan lebih bersemangat bersama-sama kalian semua walau di mana sahaja kaki ini melangkah di waktu senang mahupun susah. Di saat ini aku hanya mengharapkan bantuan dari kalian untuk memulihkan semua semangat yang kian luntur untuk kembali membuka helaian baru pada naskhah yang baru berhadapan dengan kehidupan tanpa 'mak dan abah'.

Semoga ianya dapat mendorong diri ini mencontohi Junjungan Besar Rasulullah S.A.W yang turut sama kehilangan ayah dan ibunya bahkan masih kecil langsung tidak mengenal kedua-duanya. Diri ini cukup bertuah berpeluang menemui kedua-duanya walaupun seketika.Ya Allah jadikanlah aku hambaMu yang kuat untuk memperjuang dan mempertahankan agamaMu sebagaimana utusan-utusanMu yang terdahulu dan para pejuang yang mengikut jalan para utusanMu itu untuk mencapai redhaMu yang pasti.

Bersama hayati bait-bait rangkap lirik sebuah lagu yang memberikan suntikan semangat terhadap apa yang baru ku lalui. Terima kasih atas sokongan dan dokongan yang kalian titipkan buat diri ini.



Airmata Keinsafan

Air mata keinsafan
Yang mengalir di malam sepi
Inilah dia pelembut jiwa
Bagi mendapat kasih Ilahi

Rintihan di sepertiga malam
Dari seorang hamba yang dhaif
Kerana mengenang segala dosa
Moga mendapat keampunan dari Ilahi

Setiap kekasih Allah
Menempuhi jalan ini
Untuk mereka memiliki kejayaan

Ayuh bersama kita susuri
Perjalanan kekasih Allah
Agar kita tiada rugi dalam meniti hidup ini

Deraian air mata ini
Titisan yang paling berharga
Buat menyimbah api neraka
Moga selamat di titian sirat
Syurga abadi

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: