Video Klip Pilihan

Sunday, February 08, 2009

|| Hadiah Ulang Tahun Kelahiranku ||

بسم الله الرحمن الرحيم


Sedar tak sedar hari ini genaplah umurku yang ke-24 tahun. Semakin lama semakin meningkat usiaku, semakin meningkat dewasa, semakin bertambah kematangan. Sebaik-baiknya juga diirigi dengan peningkatan amalan yang soleh demi memastikan bertambahnya keimanan dan ketakwaan kepadaNYA, RABBULKARIM. Semoga semakin bertambahnya umurku, maka akan semakin bertambahlah segala pengabdianku kepada TUHAN PENCIPTA SEKALIAN ALAM dan dimanfaatkan dengan sebaiknya usia yang berbaki tanoa diketahui bilakah kesudahannya.

8 Februari 1985 Masihi bersamaan 15 Jamadilakhir 1405 Hijriah merupakan tarikh yang memberikan pelbagai makna yang amat mendalam untuk diterjemahkan. Variasi tafsiran boleh diajukan sebagai menjawab dan menggambarkan betapa bermaknanya tarikh kelahiran seseorang atau sebaliknya. Apa yang seharusnya difikirkan adalah bagaimanakah kehidupan di sepanjang tempoh kesempatan yang kita telah lalui untuk bertemuNYA. Adakah dipenuhi dengan segala macam amal jariah ke arah keredhaanNYA atau rosak binasa!

Satu lontaran muhasabah untuk diriku terutamanya seterusnya buat semua para sahabat yang membenarkan keimanan kepada ALLAH dan 6 rukun Iman yang lain. Usah kita baziri tempoh kehidupan yang sementara yang diberikan oleh ALLAH kepada kita selaku hamba-hambaNYA mengumpul bekalan. Seterusnya untuk dipersembahkan kepada RABBULJALIL untuk diadili dengan rahmatNYA.

Buat para sahabat yang mengenali diri ini samada secara langsung mahupun tidak, penulis mengucapkan sekalung ucapan terima kasih atas setiap bilah ucapan selamat ulang tahun yang diutuskan dalam apa jua saluran. Penulis amat berbesar hati dan bersyukur ke hadratNYA atas kurniaan mereka-mereka yang sentiasa menyokong dan memberikan kata-kata semangat buat diri ini untuk teguh berdiri memperjuangkan kebenaran ISLAM sejagat kerana ALLAH.

Ku sentiasa panjatkan doa kepadaNYA RABBULIZZATI semoga sentiasa menthabatkan diri ini teguh berdiri memperjuangkan ISLAM walau di mana jua ku berada. Juga ku bermohon semoga dikurniakan istiqamah dalam setiap amal ISLAMI dan ibadahku semata-mata keranaMU, demiMU, hanya untukMU. Didiklah daku menjadi dari kalangan hambaMU yang sentiasa bersyukur dalam apa jua keadaan. AMIN YA ROBBAL ALAMIN...

Hadiah Ulang Tahun Kelahiranku Yang Ke-24!

Dikesempatan ini juga penulis merakamkan jutaan terima kasih kepada seluruh sahabat-sahabat Johorian Ikhwah batch 2004 yang menyertai jaulah ke Piramid di Giza, Qal'ah Salahuddin Al-Ayubi, Jabal Mukottam dan diakhiri dengan jamuan makan malam di bait Saudara Ashraf Johari di Haiyu Asyir.

Penulis merasakan jaulah mahabbah yang diadakan seharian semalam, 7 Februari 2009 merupakan hadiah ulang tahun penulis yang ke-24 yang amat bermakna dengan penuh kegembiraan dan ironi. Terima kasih kerana kalian semua sudi menggembirakan 'hati' yang selama ini penuh dengan lara. Moga ukhuwah yang telah sedia terjalin kekal hingga ke akhirnya menjadi paksi kepada kekuatan ISLAM kelak.


Setiap rakaman episod jaulah mahabbah yang tercipta akan sentiasa tersemat dalam ingatan penulis sebagai sebuah jalinan persahabatan yang amat indah di alam universiti ini. Kalian semua dan yang lainnya merupakan sahabatku dunia akhirat selagi mana kita berpegang teguh kepada tali ALLAH.


Kata Muthaqqaf : Terima kasih atas segala ucapan yang kalian utuskan samada di Friendster, Tagged, Hi5, Facebook hatta melalui khidmat pesanan ringkas. Penulis hanya mampu mendoakan kesejahteraan dan rahmat ALLAH yang berterusan ke atas kalian. Moga ukhuwah yang terjalin berpanjangan dan mendapat redha YANG ESA. Hanya ALLAH jua yang mampu membalas segala jasa baik kalian semua.

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

6 comments:

-SRISUFI- said...

salam ustaz...

selamat ulang tahun kelahiran..semoga bertambah HEBAT


=)

Muthaqqaf Azhari said...

Salam friend..
thanx alot 4 the birthday wishes...
i'm really appreciate it...
hope we always peace in HIS love&blessing's...
anywhere anytime... :)

Evi LoLyta said...

عيد ميلاد سعيد

Muthaqqaf Azhari said...

thanx... :)

Syeikhulislami said...

Bile lagi nak dirikan rumah tangga.Dah tua tu...He3

Muthaqqaf Azhari said...

insyaallah xlm lg...
doakan dan nantikan saat bahagia kami... :p