Video Klip Pilihan

Wednesday, March 26, 2008

.:: Terkini! : Saff AJKT HEWI PMRAM Sesi 2008 ::.

بسم الله الرحمن الرحيم


Dalam sesebuah organisasi pelajar yang terbesar, peranan siswi dalam kepimpinan amat dipandang berat terutama Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) dalam memastikan keterlibatan siswi di dalam menongkah arus kepimpinan tidak diketepikan. Melihat kepada tohmahan yang sering dilontarkan terhadap siswi graduanita lepasan Al-Azhar. Oleh yang demikian, PMRAM selaku sebuah persatuan induk yang sentiasa ingin memastikan anjakan paradigma dikalangan ahli lebih-lebih lagi muslimah yang dilihat kurang menonjol dalam apa jua bidang apabila pulang ke tanah air kelak.


Dengan tertubuhnya AJKT Hal Ehwal Wanita Islam (HEWI) PMRAM yang merupakan sayap kiri kepada PMRAM dapat melaksanakan program dan aktiviti yang mampu melahirkan muslimah azhariah yang berketerampilan. Yang paling penting adalah keberjayaan membentuk siswi muslimah azhariah yang mampu mencerna ilmu dan thaqafah dengan sebaiknya sebagaimana siswa muslim azhari.


Justeru, diharap semoga kepimpinan AJKT HEWI PMRAM sesi 2008 ini mampu memandu siswi muslimah azhariah yang lebih menonjol seterusnya mencantas tohmahan-tohmahan yang merendahkan kredibiliti muslimah azhariah lepasan Timur Tengah ini.

Berikut adalah senarai terkini struktur organisasi kepimpinan srikandi AJKT Hal Ehwal Wanita Islam (HEWI) PMRAM sesi 2008 yang menampilkan muka-muka baru sebagai kesinambungan muafakat bersama saff Badan Pengurus PMRAM sesi 2008 untuk melahirkan idea-idea baru yang berkualiti dan mapan.

Struktur Organisasi AJKT HEWI PMRAM Sesi 2008
(bermula 22 Mac 2008)

Pengerusi HEWI
KHAIRUL ANUAR ISMAIL

Timbalan Pengerusi HEWI
NORFAIZAH MAD ALI

Naib Pengerusi I (Unit Perancang dan Panitia)
HAFSAH ESA

Naib Pengerusi II (Unit Dakwah dan Pembangunan Insan)
SITI ANISAH AHMAD

Naib Pengerusi III (Unit Muhafazah)
HERLINA SYARIAL

Setiausaha HEWI
SHAHIDAH AB MANAF

Timbalan Setiausaha HEWI
HALIMATUSSA'DIAH MOHD PUDZI

Naib Setiausaha HEWI (Unit Pendaftaran)
NORHAFIZA ABDUL WAHAB

Bendahari HEWI
MAHFUZOH SAIDINA ABU BAKAR

Unit Kebajikan dan Kemanusiaan
NORHIDAYAH ABD RAHMAN

Unit Pendidikan dan Komunikasi Bahasa
NOR HIDAYAH CHE YUSOF

Unit Pengetahuan dan Penyelidikan
SHAHIDATUL AKMA MOHD SHA'ARY

Unit Penerangan dan Penerbitan
NUR MAZNI AHMAD PAUZI

Unit Ekonomi
'IZZATI FARHANA MAHADZIR

Unit Sambutan dan Rehlah
NORRAUDAH HANUM HJ SALIM

Unit Kebudayaan, Kesenian dan Sukan
SITI NORSANIYAH SHAPIIN

Tema HEWI :

'JULANG IZZAH TEGUH WAHDAH'

Harapan yang menggunung tinggi kepada seluruh SISWI MUSLIMAH AZHARI termasuklah SISWI MUSLIMAH PERUBATAN dupaya dapat bersama berganding bahu menyahut seruan kesatuan yang dicanang-canangkan. Impaknya semoga segala perancangan dapat direalisasikan dengan sebaiknya. Seiring dengan dasar acuan Al-Quran dfan Sunnah memandu dalam setiap keputusan yang ingin dibuat demi menggapai keredhaan Allah yang utama.

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: