Video Klip Pilihan

Monday, March 24, 2008

.:: Terkini! : Saff Badan Pengurus PMRAM Sesi 2008 ::.

بسم الله الرحمن الرحيم


Sejuta harapan ku panjatkan ke hadrat Allah Rabbul Jalal, Tuhan sekalian alam yang maha mengetahui akan tiap sesuatu juga yang maha mentadbir seluruh cakerawala. Kesyukuran yang infiniti ku persembahkan ke hadapan 'kekasih hati' yang sentiasa menjadi tempat penggantunganku tiap detik hela nafasku. Memandangkan sudah 24 jam berlalu pengesahan portfolio bagi setiap kepimpinan Badan Pengurus PMRAM sesi 2008, maka dengan ini wajar jugalah dihebahkan untuk makluman semua pihak berwajib. Bahkan telah pun di maklumkan lebih awal oleh seorang sahabat dari kalangan Badan Pengurus sesi 2008 juga.

Sebagaimana maklum bahawasanya tema Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir telah pun berubah untuk sesi 2008 dari tema 'Gembleng Kekuatan Pasak Keilmuan' yang dikekalkan selama 2 tahun kepada 'Julang Thaqafah Bakti Dicurah'. Konsep perlaksanaan gerak kerja adalah sama seperti sebelumnya. Cuma pada sesi 2008 ini aspek thaqafah dan kebajikan akan ditekankan untuk dizahirkan. Memandangkan sebelum ini ada beberapa pihak yang dengki menafikan hadaf dan matlamat PMRAM menjaga kebajikan anak-anak Melayu di republik ini.

Apapun yang berlaku pada sesi ini, penulis mewakili seluruh kepimpinan mengharapkan kepada seluruh ahli dapat memberikan komitmen yang sebaiknya sebagaimana sebelumnya. Disamping sentiasa memberikan komentar, kritikan dan cadangan kepada pimpinan atasan untuk meningkatkan thaqafah ahli supaya berada di 'kelas 1' seiring dengan tuntutan semasa. Dalam masa yang sama pencurahan kebajikan kepada ahli secara serius akan diteruskan dengan pelbagai agenda-agenda yang disusun bertujuan menyalurkan kebajikan yang terbaik dari pelbagai sudut.


Tidak dilupakan kepada seluruh para sahabat yang dikasihi kerana Allah sekalian di atas bantuan kalian dalam menentukan portfolio yang paling sesuai untuk saya jawati walaupun pada hakikatnya perkara ini telahpun ditetapkan. Ala kulli hal terima kasih yang tidak terhingga. Berikut adalah keputusan penuh peratusan undian sehingga jam 1120 malam, Ahad 23 Mac 2008 yang kalian cadangkan untuk penulis berserta keputusan rasmi saff kepimpinan Badan Pengurus PMRAM sesi 2008 :

  • Timbalan Presiden (Lajnah Dakwah) - 30% [8 orang]
  • Naib Presiden I (Lajnah Perancang dan Panitia) - 4% [seorang]
  • Naib Presiden II (Lajnah Muhafazah) - 33% [9 orang] {Undian Tertinggi}
  • Setiausaha Agung - 19% [5 orang]
  • Badan Kebajikan dan Tabung Derma (sesi 2007) - 15% [4 orang]
Saff Kepimpinan PMRAM Sesi 2008 (bermula 22 Mac 2008)

Presiden (Pengerusi HEWI)
KHAIRUL ANUAR ISMAIL


Timbalan Presiden (Lajnah Perancang dan Panitia)
ABDUL MU'IZZ MUHAMMAD


Naib Presiden I (Lajnah Dakwah dan Pembangunan Insan)
MD KHAIRUL ANUAR BIN MOHD ARIFF


Naib Presiden II (Lajnah Muhafazah)
MOHD RASUL BIN AMAT


Naib Presiden III ( Lajnah Kebajikan dan Kemanusiaan)
KHUSAINI BIN MD YUSOFF

Setiausaha Agung
SYAFIQ BIN ZULAKIFLI


Timbalan Setiausaha Agung
HANAFI BIN ZULKAPLI


Naib Setiausaha Agung (Lajnah Pendaftaran)
SHAHRIZAN BIN MOHD HAZIME

Bendahari Kehormat
MOHD IBRAHIM BIN MANSOR


Badan Pendidikan dan Komunikasi Bahasa
MOHD AZIZUDDIN BIN AZNAN

Badan Pengetahuan dan Penyelidikan
MOHD AZRUL BIN ISMAIL


Badan Penerangan dan Penerbitan
MUHAMMAD ABDUL MALIK BIN ABDUL KARIM


Badan Ekonomi
MOHD ZUHAILI BIN SAIMAN


Badan Sambutan dan Rehlah
MOHD ADLAN BIN MOKHTARUDDIN


Badan Kebudayaan, Kesenian dan Sukan
NIK ROSDI BIN NIK JUSOH

Untuk makluman semua, bagi pentadbiran PMRAM sesi 2008 ini berlaku beberapa pengstrukturan semula dalam lajnah dan badan berdasarkan keperluan yang berlaku mengikut kepada matlamat dan kriteria yang ditekankan dalam tema. Dalam masa yang sama, dinaikkan kebajikan dari portfolio yang terbawah kepada teratas memandangkan kebajikan ialah faktor utama penubuhan PMRAM sejak 78 tahun yang lampau. Maka di sana juga kita lihat berlaku beberapa penyelarasan semula portfolio mengikut kesesuaian BKAN dan DPM untuk memudahkan gerak kerja selanjutnya.

Untuk akhirnya, penulis memohon maaf seandainya terpaksa diawalkan waktu tutup undian bagi portfolio-portfolio tersebut. Apapun semoga kalian berpuas hati dengan undian kalian. Hakikatnya, undian tertinggi adalah bertepatan dengan keputusan penuh saff kepimpinan Badan Pengurus PMRAM sesi 2008. Semoga komitmen kalian akan berpanjangan bersama kami kepimpinan sesi ini bukan berpandukan kepada sesiapa yang memimpin akan tetapi lihatlah kepada dasar perjuangan sesebuah persatuan.

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: