Video Klip Pilihan

Monday, December 28, 2009

|| Cabaran Sebenar Kian Hampir ||

بسم الله الرحمن الرحيم

Pejam celik rupanya sudah hampir 4 bulan aku bercuti seusai menamatkan pengajian Ijazah Sarjana Muda Usuluddin, Jabatan Dakwah dan Tamadun Islam Universiti Al-Azhar, Mesir. Alhamdulillah atas kemudahan dan peluang hidup yang diberikan.

Setelah lama diuji dengan ketiadaan pekerjaan, akhirnya usaha, hajat dan doaku untuk mendapatkan sebuah kerjaya yang sesuai dengan jiwa menjadi kenyataan. Insya-ALLAH awal tahun hadapan apabila bermulanya sesi persekolahan sesi 2010 maka bermulalah tugasku terhadap masyarakat secara realiti.

Dalam masa yang sama tanpa diduga, ALLAH permudahkan urusan pernikahan antaraku dan tunangku setelah hampir 4 tahun menyimpan rindu dan kasih. Meski di sana tetap ada rintangan yang melanda. Dengan izin ALLAH, hasil daripada perbincangan keluarga kedua-dua belah pihak 5 Jun kami akan sah diijabkabul dan diikuti walimatul arus di sebelah perempuan pada keesokan harinya.


Insya-ALLAH kami akan menghantar jemputan kepada sesiapa yang berkenaan untuk memeriahkan majlis resepsi tersebut.

Harapan kami moga doa kalian sentiasa mengiringi kami agar disatukan dalam rahmatnya demi memelihara diri dosa dan maksiat yang tidak diingini berlaku. ALLAH jua yang lebih mengetahui akan tiap-tiap sesuatu.

Kata Muthaqqaf : Terima kasih sangat-sangat kepada sahabatku Shafarul Azhar Sulaiman (juga sama-sama telah menamatkan pengajian) dan Mohd Amin Sailan kerana membantu menguruskan Sijil Ijazahku. Lain kali boleh minta tolong lagi ^_^

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

4 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

salam ziarah...
alamak ust rasul nape letak nama ana kat situ malu la..haha..
anyway, good luck n teruskan perjuangan! moga sentiasa thabat bersama Islam..

p/s jgn lupe hantar kad jemputan kpd kami...:P

Evi LoLyta said...

salam. tahniah akh. smoga slamat di ijab kabulkan..

Mohd Rasul Bin Amat said...

to amin... padan muka... ha3... anyway tq ea... :) to evi... thanks 4 ur prayer... may ALLAH bless u too... :)