Video Klip Pilihan

Friday, August 24, 2007

.:: Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor Di Mesir Tampil Muka Baru ::.

بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum w.b.t kepada kalian semua sidang pembaca yang dirahmati Allah sentiasa hendaknya. Alhamdulillah, selaut kesyukuran ku panjatkan ke atas Allah Yang Esa seiring tautan selawat dan salam ke hadrat Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W selama mana nadi jantungku masih berdenyut. Sesungguhnya putaran roda kehidupan sememangnya akan memperlihatkan berdiri dan jatuhnya seseorang kadangkala berada di atas juga sebaliknya. Apapun itu adalah sunnatullah yang telah ditetapkan jodoh, rezeki dan ajal setiap makhluk yang dicipta Al-Khaliq. Bergelar pemimpin seolah-seolah title yang diimpikan oleh mereka-mereka yang menginginkan kemasyhuran agar dikenali ramai. Hakikatnya itu sudah pasti akan tetapi disebaliknya terpundak sebuah amanah yang perlu dilaksanakan kerana bakal dipersoalkan kelak.

Sekiranya dibelek helaian directory kitab-kitab hadith sahih karangan ulama' muktabar Sunan Sittah terutamanya dan selainnya pada item yang merujuk kepada kepimpinan yang mana mafhum hadith tersebut ketika mana Ibnu Abbas bertanya kepada Nabi S.A.W tentang kepimpinan lantas Baginda menjawab," sesungguhnya mereka yang meminta kepada jawatan dalam kepimpinan itu maka dia akan keseorangan dalam kepimpinannya manakala mereka yang diminta untuk menjadi pemimpin maka Allah Taala akan mengutuskan para malaikat untuk membantunya." Semoga kita tergolong digolongan kedua yang mendapat bantuan dalam melaksanakan tugasan sebagai seorang yang telah diberikan kepercayaan penuh oleh ahli yang meminta kita untuk menyandang sesebuah jawatan. Allahumman surna wansuril islama wal muslimin.

Malam Jumaat tadi yang penuh dengan barakah selaku pemimpin segala hari telah pun diumumkan 8 muka-muka baru yang bakal mengorak langkah menuju paradigma seiring dengan acuan Alquran dan Sunnah seperti yang digariskan. Dalam masa yang sama 2 muka-muka lama masih perlu dikekalkan bagi memastikan pemanduan lebih berhemah dan terarah demi memastikan segala gerak kerja berjalan dengan lancar. Benarlah kata pepatah Sepanyol "hilang patah tumbuh berganti." Apapun perjuangan perlu diteruskan demi memastikan kerja-kerja menjaga kebajikan suara anak-anak negeri Johor ini terjaga. Semoga kalian semua akan dirahmati dan mendapat limpahan inayah dari Allah S.W.T dalam menjalankan tanggungjawab yang terpundak.

Di sini turut saya lampirkan 8 muka-muka baru yang bakal mewarnai kepimpinan Ahli Jawatankuasa Tadbir Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor Di Mesir bagi sesi 2007/2008. Diharap linangan doa kalian akan seiring dengan tampuk pemerintahan yang baru kali ini.

Penulis berharap pemerintahan sesi ini lebih terpandu dengan bantuan dari sahabat-sahabat ahli Johor yang masih berada di seluruh pelusuk Ardul Kinanah ini dengan meletakkan pundak tersebut di bahu mereka tanpa memberikan kerjasama terhadap sebarang program dan aktiviti yang akan mereka laksanakan.

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa




No comments: