Video Klip Pilihan

Friday, August 10, 2007

.:: Seputar Di 'Hari Penentuan' ::.

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum w.b.t dan salam hormat kepada semua sahabat yang ku kasihi kerana Allah.

Sekian lama rasanya jari jemari ini kehausan untuk melontarkan sebarang isu dan pandangan yang berkaitan qadiah semasa mahupun lontaran jejak langkah sepanjang permukiman jasadku ini di perlembahan Nil yang berkat ini. Apapun tergeraknya minda ini untuk melakar entri pada kali ini memandangkan kekusutan yang terlihat pada raut sahabat-sahabat dan adik-adik yang sudah pun mengetahui natijah kepada usaha yang dilakukan dalam peperiksaan yang lalu. Sedikit gusar terbit di tirai hati ini tatkala memerhatikan mereka yang diuji dengan kegagalan yang sememangnya tidak diinginkan oleh sesiapa pun. Namun suasana sedemikian tidak dapat dihindarkan oleh penuntut-penuntut ilmu Allah di bumi Al-Azhar ini yang mereka sendiri sedia maklum dan cukup memahami situasi yang mendebarkan itu.

Buat kalian yang telah pun mengetahui keputusan yang mengejutkan dan dinanti-nantikan itu, ku harap kalian bersabarlah dan ingatlah bahawa setiap apa yang terjadi itu adalah ketentuan dari Allah bukan menandakan bahawa dia tidak mengasihi kita. Akan tetapi perlunya kita merasakan itu merupakan sebuah ujian dari Allah sebagai tanda sayangnya DIA pada kita dengan kedatangan ujian tersebut. Buat kalian dan diri ini yang masih menantikan detik yang mendebarkan itu agar dapat meneruskan munajat, berdoa dan berharap sepenuhnya kepada yang memegang segala ketentuan dalam menetapkan sebuah ketetapan yang tidak sepenuhnya bergantung pada usaha penat lelah mengorbankan waktu tidur tetapi mengabaikan tanggungjawab kepada yang berhak. Dengan izin-NYA, tidak akan dihampakan hamba-hambanya yang benar-benar mentaati perintah-NYA.

Rasanya cukup dulu sekadar ini dahulu kerana tirai mata ini ingin melabuh. Bersama kita mengimarahkan tirai malam saiyidul aiyam atau penghulu segala hari iaitu hari Jumaat bersamaan dengan 27 Rejab 1428 yang mana merupakan tarikh di mana kefardhuan solat 5 waktu diperintahkan. Hayati dan perjuangkan dengan sebaik-baiknya usaha baginda Nabi S.A.W dalam memberikan kepada kita kemudahan melaksanakan ibadah ini dari 50 waktu kepad 5 waktu sehari semalam. Salam perjuangan. Take good care. Keep in touch with ALLAH and ISLAM truth way of life. Renung-renungkan dan selamat beramal.


Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: