Video Klip Pilihan

Thursday, August 23, 2007

.:: PMRAM Terus Mengorak Langkah ::.

بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera buat kalian semua sahabat yang kukasihi kerana Allah. Hampir setiap hari ku dan sahabat-sahabat kepimpinan disibukkan dengan Anniversary Of Malaysia's National Day (A MIND '07) kali ke-50 yang baru 2 hari berlangsung secara rasminya dengan dipertandingkan acara-acara dewan seperti pantun, pidato, khutbah, hafazan, debat ala parlimen, forum dan banyak lagi. Akan tetapi hakikatnya 5 hari lebih awal telah bermula acara padang dengan perlawanan bola sepak Piala Malaysia yang merupakan acara sukan tahunan yang dinanti-nantikan oleh kaki-kaki bola di semua peringkat Badan Kebajikan Anak Negeri (BKAN) dan juga Dewan Perwakilan Mahasiswa (DPM). Turut sama menjemput pasukan dari anak-anak negeri Sabah walaupun bukan di bawah naungan PMRAM. Kesudahannya menyaksikan Sabah yang merupakan pasukan jemputan menjuarai Piala Malaysia kali ini.

Hari ini (23 Ogos 2007) merupakan hari terakhir bagi acara-acara dewan sebelum disambung kembali acara-acara sukan seperti bola tampar, sepak takraw, ping pong dan silat. Walaupun PMRAM diasak dan diserang dengan pelbagai sekatan namun begitu Allah masih memberikan peluang untuk sebuah persatuan yang berlandaskan Quran dan Sunnah untuk terus meneruskan misi murni itu. Dalam masa yang sama jika dilihat pada pandangan mata kasar sememangnya PMRAM seolah-olah hilang sokongan ahlinya. Namun sebenarnya masih ramai ahli yang menyokong dan mendokong PMRAM dari belakang walaupun mereka diancam dengan pelbagai kecaman yang tidak berasas. Buktinya ramai ahli yang memberikan sokongan padu mereka dalam menjayakan AMIND pada kali ini.

Ingatlah sesungguhnya di sana ramai pihak-pihak yang tidak senang duduk melihat keberjayaan segala aktiviti dan program yang dijalankan oleh persatuan induk anak-anak Melayu ini di Ardul Kinanah ini. Mereka telah merencanakan pelbagai pelan untuk menarik ahli terutamanya adik-adik yang baru dan akan sampai dari jatuh ke tangan PMRAM. Antaranya dengan cara mereka mewujudkan ahli jawatankuasa sambutan mahasiswa baru dalam masa yang sama PMRAM sememangnya merupakan persatuan yang menyambut kedatangan adik-adik yang akan sampai. Jika dilihat impaknya kelak adik-adik baru yang dimomok-momok dengan kejahatan dan 'bahaya'nya PMRAM akan menilai dengan kematangan minda mereka dalam membezakan antara yang hak dan yang batil demi mendapatkan kepastian dan kebenaran momokan mereka itu.

Mereka juga turut menggerakkan jentera diperingkat mereka dengan menjalankan perayaan menyambut hari kemerdekaan Malaysia kali ke-50 dengan mengadakan pelbagai acara yang menghidangkan hadiah yang lumayan kepada pemenang-pemenang yag bertuah lebih-lebih lagi mereka mendapat peruntukan yang besar berbanding PMRAM. Walaupun begitu, sokongan ahli terhadap PMRAM tidak berbelah bahagi walaupun hadiah yang di berikan tidaklah seberapa. Ini cukup membuktikan bahawa ahli yang kebanyakannya golongan azhari bukanlah memandang pada material semata-mata. Apa yang penting untuk kita dapatkan dari setiap acara yang dipertandingkan menatijahkan ribat ukhuwah yang berkekalan tika senang mahupun susah.

Semoga matlamat sebenar segala aktiviti yang dijalankan hanyalah semata-mata mengharapkan keredhaan Allah untuk meneruskan pelayaran kehidupan yang sudah pasti penuh dengan pelbagai liku-liku. Sudah semestinya memerlukan kekuatan fizikal dan mental untuk menghadapinya. Untuk itu tidaklah kami pimpinan dan PMRAM itu sendiri mampu berdiri dengan tegak dan gagah kecuali dengan sokongan, dokongan dan huluran tangan dari kalian semua untuk mewujudkan suasana bahawa 'KITA PMRAM' dan bukanlah PMRAM itu milik Badan Pengurus dan HEWI. Kembalikan keizzahan ISLAM, kuatkan ribat ukhuwah. Pastikan kejayaan adalah milik bersama demi ISLAM itu sendiri bukannya hak peribadi. Renungi dan fikirkan bersama.

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: