Video Klip Pilihan

Thursday, February 07, 2008

.:: Kau Pergi Jua Akhirnya ::.

بسم الله الرحمن الرحيم

Sesuatu ketentuan yang semestinya di luar bidang kuasa kita selaku manusia kepada Sang Maha Pencipta yang Maha Agung mentadbir tiap-tiap sesuatu tanpa terlepas pandang walau sekecil mana dan sejauh mana sekalipun ciptaanNya itu.

Firman ALLAH S.W.T :

كل من عليها فان ويبقى وجه ربك ذو الجلال والإكرام

Maksudnya : Semua yang di diciptanya akan musnah dan akn kekal hanyalah ALLAH yang Maha Agung lagi Maha Mulia.

Belangsukawa Buat Ahli Bait Tanjung Puteri

Semestinya sesuatu yang sungguh menyakitkan bahkan menyedihkan kita apabila kehilangan seseorang yang tersayang. Lebih-lebih lagi si dia merupakan orang yang paling rapat, teman di kala kesepian dan tempat meluahkan rasa. Perasaan sedih yang teramat sangat pasti akan merajai hati sanubari tatkala kebersamaan yang terjalin hanya dalam masa yang singkat tanpa sempat untuk berkongsi kasih sayang sepenuhnya.

Namun apakan daya kita, kerana semua itu berada pada kudrat dan iradat ALLAH yang Maha Agung dalam menentukan hidup dan mati setiap makhluk yang hidup di atas muka bumi ini. Apabila telah sampainya maut, sememangya ia tidak akan dapat dihalang kehadirannya. Tidak akan mampu untuk dipercepatkan apatah lagi dilambatkan walaupun sesaat. Bertepatan dengan titah Maha Pencipta dalam FirmanNya :

فإذا جاء أجلهم لا يستأخرون ساعة ولا يستقدمون

Maksudnya : Maka apabila telah sampai ajal (mati) mereka, maka tidak akan boleh untuk dilambatkan sesaat dan tidak boleh dipercepatkan.

Semoga kita dapat mendoakan semoga rohnya sentiasa berada bersama mereka-mereka yang mendapat redha dan rahmat ALLAH. Lantas menemukannya bersama kita kelak di syurga dengan izinNya.

Aristo Pergi Jua Akhirnya

Bagaikan baru semalam bertemu dan berkenalan dengannya. Bahkan tidak sempat untukku mendalami isi hatinya dengan lebih mendalam. Namun apakan daya kuasa ALLAH membatasi segalanya. Semoga dia tenang dan aman di sana hendaknya. Bersama kita doakan untuknya. Walaupun hanya sempat bersamanya hanya beberapa detik sahaja semenjak aku meninggalkan Bait Tanjung Puteri dan berpindah ke Hostel Pelajar-pelajar Johor.

Namun sedetik bersamanya cukup mengembirakan dan memberikan ketenangan apatah lagi si dia merupakan makhluk kesayangan Rasulullah S.A.W. Semoga dengan kecintaan dan kasih sayang padanya akan menambahkan kecintaan kita kepada Kekasih Hati ALLAH itu. Dan yang paling utama untuk kita mendapatkan syafaat di akhirat sana berkat menyayangi dan mengikut setiap langkah kehidupan Junjungan Teragung itu.


Inilah Aristo yang dimaksudkan. Inilah kali terakhir aku bersamanya :((

Setiap yang bernyawa itu pasti akan mati. Insafilah setiap kejadian yang berada di sekeliling kita.

Bagaikan sebuah mimpi kerana gelagatnya yang licik sebelum ku pergi adalah kali yang terakhir.



Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: