Video Klip Pilihan

Friday, February 08, 2008

.:: Meningkatnya Umur, Berkurangnya Hayat ::.

بسم الله الرحمن الرحيم

Lafaz kesyukuran yang sebanyak-banyaknya kepada ALLAH yang Esa atas limpah kurnia nikmat Iman dan Islam yang dianugrahinya kepada hamba yang fakir ini. Yang terpenting adalah nikmat umur yang berterusan dalam memberikan peluang kepada hamba ini untuk terus mengabdikan diri kepadaNya selagi hayat di kandung tanah. Tanpa izin dan rahmat Mu Ya Rabb, aku masih mampu berdiri tegak untuk meneruskan perjuangan mengabdikan diri kepadaMu.
Justeru itu, terlintas beberapa firman ALLAH yang mengingatkan kita semua mengenai kepentingan dan tanggungjawab sebenar kita diciptakan dengan sebaik-baik kejadian. Bukan semata-mata untuk mendiami muka bumi ini, akan tetapi hadaf yang paling utama adalah semata-mata untuk melaksanakan tanggungjawab sebagai hamba ALLAH dan khalifah(pemimpin). Firman ALLAH S.W.T :


وما خلقت الجن والإنس إلا ليعبدون
Maksudnya:Tidaklah aku (ALLAH) jadikan jin dan manusia itu adalah semata-mata untuk beribadah kepadaku.


Dengan itu tiada kalam yang dapat ku gariskan untuk tatapan kalian atas setiap mutiara ucapan yang dihantar kepadaku. Hanyalah ucapan 'Jutaan terima kasih' yang tidak terhingga atas keprihatinan kalian. Semoga sifat prihatin, kasih sayang yang terjalin selama ini akan mendapat pimpinan dan redha Yang Esa.



Walaupun ucapan yang dihantar pelik-pelik tapi sekurang-kurangnya ia menggembirakan kegusaran hati ini. Semoga ALLAH memberikan nusrah kepada kita semua dalam melayari lautan kehidupan yang masih belum pasti pengakhirannya. Yang pastinya kita sematkan di hati sanubari untuk menggapai destinasi cinta yang abadi kembali ke sisi Nya dengan penuh kemuliaan.



Semoga ukhuwah yang terjalin ini jua kita niatkan ianya adalah semata-mata kerana ALLAH. Bertemu dan berpisah adalah lumrah kehidupan. Moga kasih sayang yang terjalin walau sebentar cuma merupakan sebuah lakaran keikhlasan kerana ALLAH hendaknya.


8 Februari 1985-2008

Bagaikan dalam mimpi yang ku rasakan. Pejam celik rupa-rupanya umurku dah mencecah 23 tahun. Semakin meningkat umur, maka semakin berkuranganlah jangka hayat, semakin singkatlah perancangan yang disusun selama ini. Adakah segala apa yang dirancang selama ini akan tercapai? Adakah akan sempat untukku menjejakkan kakiku menyempurnakan sebahagian dari tuntutan agama? Adakah segalanya akan berjaya sepeti yang dirancang? Hanya usaha yang termampu dan selebihnya tawakal yang dapat ku ukir.




Bersamalah kita membangunkan sebuah saranan dan impian ISLAM supaya kelak kita kembali ke hadratNya dalam keadaan yang aman, bersih dari noda, dan diterima dengan penuh kepujian dengan pengamalan suruhan yang terbaik. Salam takzim buat semua atas sokongan padu yang kalian berikan untuk jiwa ini meneruskan perjalanan yang masih jauh di hadapan.

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: