Video Klip Pilihan

Monday, October 05, 2009

|| Belum Masanya Lagi ||

بسم الله الرحمن الرحيم

Belum masanya lagi...

Itulah kata-kata perangsang yang sering diulang-ulang oleh mereka yang berada di sekeliling saya. Aku baru sebulan bergelar graduan sudah bising tidak menerima sebarang panggilan kerja. Apatah lagi sahabat-sahabat lain di luar sana yang bertahun-tahun masih belum mendapat tempat.

Suatu masa nanti pasti akan ada satu tempat yang sesuai dengan saya dan setiap orang. Cuma cepat atau lambat. Bersabar diiringi usaha, doa dan tawakal kunci segala kejayaan dalam menongkah kehidupan di dunia ini.

Lagi pula buat masa ini, kerana musibah yang melanda mungkin 2-3 hari saya terpaksa di kuarantin di rumah merencat segala perancangan yang diatur. Bukan kerana saya dijangkiti influenza selsema babi (nauzubillahi min zalik). Tetapi saya ditimpa influenza 'terseliuh' yang tidak berjangkit kecuali apabila anda cuai seperti saya.

Sepertinya simptom-simptom yang berbahaya yang disebutkan oleh Doktor Yazid semalam tiada. Harap-harap keesokan hari kaki kiri ini akan kembali normal untuk saya menjalani kehidupan seperti biasa bagi menyelesaikan beberapa perkara untuk masa hadapan yang lebih cemerlang.

Sukar untuk dijangka apa yang akan berlaku 5 minit akan datang apatah lagi hari esok. Semoga hari esok lebih baik dari hari ini. Tak sabar rasanya diri ini ingin berdiri di kaki sendiri untuk turun ke pangkuan masyarakat. Melihat sendiri kebobrokan akhlak masyarakat atas tunjuk ajar dari kepimpinan negara yang jelas kebobrokannya.

Harapan diri ini, semoga kerjaya dunia yang bakal menyibukkan diri tidak menjejaskan kerjaya akhirat untuk terus mencurahkan bakti kepada masyarakat dan ISLAM secara langsung. Moga dikuatkan diri ini dan sahabat seperjuangan untuk menginfakkan diri kepada ISLAM tanpa mementingkan diri dengan dunia sahaja.

Kata Muthaqqaf : Libatkanlah diri kita dengan jamaah atau kumpulan yang memperjuangkan suara ISLAM bukan atas kepentingan bangsa dan peribadi. Elakkan diri dari terasing dan diasingkan daripada jamaah yang akhirnya jauh dari hidayah ALLAH apabila duniawi merantai kalbu.

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: