Video Klip Pilihan

Wednesday, October 07, 2009

|| Dapat 'Cuti' Tambahan ||

بسم الله الرحمن الرحيم

Sudah lebih sebulan saya bercuti selepas berjaya menamatkan pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda. Hajat di hati ingin segera mendapatkan kerjaya setelah sahabat-sahabat seperjuangan lain telah mendapat tempat.

Namun apakan daya, ALLAH tambahi lagi cuti yang sedia ada 2 minggu lagi untuk saya berehat membiasakan dengan persekitaran masyarakat juga isu-isu yang berlegar di dalamnya. Cuti yang tidak bergaji.

Kaki kiri yang terseliuh sebagaimana yang tercatat dalam entri Ahad lepas, sebagaimana yang ditetapkan ALLAH. Sepertimana yang dinasihati doktor sebelum ini, lantas saya mendapatkan rawatan lanjut pemeriksaan sinar x untuk mengenal pasti bengkak yang masih tidak surut.

Jelas kelihatan keretakan pada tulang jari kelingking yang apabila mendapat nasihat doktor Hospital Besar Kuala Lumpur perlu disimen demi memastikan keseimbangan tulang yang retak itu agar tidak menjadi lebih teruk.

Dalam tempoh 2 minggu ini, saya dinasihatkan bergerak dengan menggunakan tongkat dan tidak banyak menggunakan kaki kiri yang disimen dari bawah lutut sehinggalah ke jari jemari kaki.

Ku sangkakan kemalangan kecil itu tidak membawa sehingga kakiku disimen dan berjalan menggunakan tongkat pula. Pengalaman dan ujian buatku. Walau kemalangannya kecil namun untuk masa depan, adalah lebih baik.

ALLAH sendiri berfirman di dalam surah Al-Baqarah ayat 216 yang bermaksud ;

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak Mengetahui."

Saya redha dengan ketentuan ini. Hanyalah doa dari kalian yang saya harapkan semoga kakiku ini disembuhkan segera dengan izin ALLAH. Kemaafan jua dipinta daripada sahabat-sahabat andai dalam tempoh masa 2 minggu ini ada hak-hak yang tidak dapat saya tunaikan.

Kata Muthaqqaf : Anugerah Media ISLAM Negara [AMIN] malam ini di Putrajaya International Conference Centre, Konvokesyen sahabat-sahabat di UIA pada hari Sabtu ini dan PRK di Bagan Pinang keesokan harinya yang pastinya tidak dapat saya hadiri atas keuzuran yang tidak diduga ini. Moga kejayaan, kemenangan, rahmat, inayah dan hidayah ALLAH sentiasa mengiringi kalian semua. Salam penuh kerinduan dan kasih sayang buat kalian semua.

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa