Video Klip Pilihan

Sunday, October 11, 2009

|| Bukan Milik Kita ||

بسم الله الرحمن الرحيم

Nampak gayanya Bagan Pinang yang merupakan kubu kuat UMNO masih bukan milik kita. Rakyat yang merupakan pengundi telah menentukan pilihan mereka. Mereka lebih cenderung untuk memilih calon yang popular dan dikenali ramai tanpa melihat terlebih dahulu dari aspek lain yang telah mencemari ciri-ciri seorang pemimpin yang sepatutnya dipilih.


Selain Jentera Pilihanraya PAS perlu menilai dan membuat analisa sepenuhnya mengenai kecenderungan para pengundi yang beralih arah, rakyat jelata umumnya juga perlu melihat dengan lebih telus adakah begini masa hadapan negara kita. Menghalalkan perkara yang jelas diharamkan oleh ALLAH berkenaan dengan rasuah yang seolah-olah dipandang sepi.

Dalam masa yang sama, andai dilihat saban hari sebelum hari pembuangan undi PAS dan Pakatan sentiasa diburuk-burukkan oleh media tali barut BN/UMNO yang menjadi hidangan rakyat Malaysia setiap hari. Tidak hairanlah mereka mempergunakan jentera atas nama kerajaan Malaysia dengan sebaik mungkin sehingga menghalalkan yang haram, menanggalkan demokrasi yang menjadi 'laungan takbir' selama ini.


Sekaligus menidakkan laungan 1 Malaysia 'Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan' hanya demi kepentingan survival politik sempit mereka yang semakin berpecah menanti belah. Juga kenyataan yang mengatakan seolah-olah hanya BN/UMNO yang mampu membawa agenda perpaduan, kemajuan dan pembangunan menafikan parti-parti lain gagal untuk mentadbir negara.

Rakyat Malaysia semakin menuju ke arah masyarakat yang cerdik dan bijak dalam membuat pilihan. Bahkan semakin bijak menimbang sesuatu berita yang disampaikan oleh media yang dieksploitasi oleh kerajaan pemerintah sahaja. Diskriminasi terus berlaku tanpa memberikan ruang sedikit pun kepada parti-parti dalam Pakatan untuk bersuara.

Namun di celah-celah timbunan intan yang berkilau, ada juga kaca yang sudah sebati dengan pengamalan kerajaan sedia ada sekaligus berpandangan hanya kerajaan sedia ada sahaja yang mampu mentadbir Malaysia walaupun terlibat dengan rasuah, politik wang dan bermacam lagi kejahatan yang disembunyikan.


Moga masih ada sinar kejayaan dan kemenangan yang menanti suatu masa nanti apabila kebangkitan menegakkan ISLAM, keadilan dan kebenaran menjadi tunjang dalam diri.

Tahniah kepada sahabat-sahabat pemuda, para petugas dan para pemimpin PAS yang berjuang bertungkus lumus demi membawa suara ISLAM dan ciri-cirinya dihayati bersama. Meski kita kalah pada kali ini, mungkin ada hikmahnya yang ALLAH dah tentukan untuk penghayatan kita di masa mendatang.

Kata Muthaqqaf : Sesungguhnya setiap helaan nafas yang kalian hembuskan semasa berjuang membantu ISLAM dilihat oleh ALLAH sebagai helaan amal bakti sebagai bukti tatkala bertemuNYA kelak. Semoga setiap amalan yang menuju redhaNYA mendapat perhatian yang sewajarnya. FI RI'AYATILLAH!

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: