Video Klip Pilihan

Thursday, October 08, 2009

|| Pengalaman... ||

بسم الله الرحمن الرحيم

Bukan pintaku sehingga berlaku sedemikian rupa. Bukan kehendak hati ini sengaja menzalimi diri ini dan mengharapkan simpati manusia. Alhamdulillah diri ini sudah sekian lama menjalani jerih perih kehidupan yang penuh berliku seawal umur 7 tahun sehinggalah ke saat ini. Bersyukur atas segala ujian yang diberikan semestinya mematangkan diri ini.

Bukan berputus asa dengan rahmatNYA akan tetapi sekadar untuk mengingati betapa besarnya hikmah akan setiap yang berlaku itu.


Teringat serangkap bait lagu nyanyian kumpulan Spring "Pengalaman telah mendewasakan, mematangkan fikiran..." Ada kebenarannya. Pengalaman yang amat berharga datang hanya sekali sekala. Datangnya tanpa dipinta untuk menguji tahap kesabaran dan kesediaan kita berlapang dada menerimanya.


Selama ini mungkin terlintas hati menggumam terlintas pandangan serong terhadap mereka-mereka yang berjalan menggunakan tongkat atau lebih difahami dengan singkatan OKU.

ALLAH itu maha kaya. DIA pasti akan memberikan pengajaran kepada hambaNYA sama ada ketika di dunia atau di akhirat yang pastinya lebih azab. Syukur diri ini di'kaffarah' di dunia.

Moga terampun segala dosa, salah silap dan keterlanjuran yang terbit dari diri yang hina ini. Bersyukur kerana masih memberikan peluang kepadaku untuk terus memperbaiki diri yang masih penuh dengan palitan dosa-dosa lalu.

Kata Muthaqqaf : Masih terus mengharapkan rahmat kasih sayangNYA. Terima kasih kerana masih memberikan peluang kepada diri ini.

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: