Video Klip Pilihan

Monday, April 14, 2008

.:: Penulis Menarik Balik Kenyataan Lego ::.

بسم الله الرحمن الرحيم


Penulis memohon jutaan kemaafan atas ketelanjuran dan kemarahan yang dicetuskan. Sejuta kemaafan juga buat syarikat Lego atas penyebaran pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab atas fitnah yang disebarkan untuk menyemai api kemarahan yang telah sedia membakar. Semoga kita akan menjadi penyokong dan pertahanan ISLAM yang terbaik untuk menjaga kesucian ISLAM yang semakin tercemar dari semasa ke semasa. Berikut adalah kajian terperinci yang telah dilakukan oleh seorang sahabat dari singapura terhadap kes ini tanpa sebarang perubahan. Harap kita dapat mengambil cakna mengenai perkara ini.

Assalamualaikum,

Nama ana shahib dari Singapura,

Alhamdulillah ana bersyukur kerana semangat islam yang ada dalam diri ikhwah dan akhawat sekalian.

Ok sebagai seorang muslim kita harus berhati2 dengan musuh kita yang ingin memperdaya dan memperlekehkan islam, dalam email ni kita dapat lihat sebuah image LEGO dan tertulis mengenai baginda Rasulullah SAW... terus terdapat mesej-mesej supaya kita boikot LEGO-LEGO itu..

Ana first ana tgk image tu.. ana fikir betol ke syarikat LEGO yang buat bende nie.. sampai kita sume kene boikot.. den dia tulis made in denmark, ana search ok betol lego mmg buatan denmark pada tahun 1947... terus ana try seach collection yang dikatakan dalam email nie.

> Assalamualaikum,
>
> refer to the latest lego collection recently launched in denmark , i wish
> we could start thinking about that. Please inform our malaysian muslim to
> stop buying and boycott all lego products.

So ana nak carik latest logo collection yang dikatakan tu ada tak gambar dan text perkataan "play as if you are prophet Mohammed" so lepas tu ana jumpa satu site nie

http://www.thebricktestament.com

ok site ini di bina oleh rev. atau padri muda yang menggunakan LEGO sebagai illustrasi dalam bible.
So ana tgk mcm, eh! lebih kurang je kan.. so ana try lah cari gambar yang sama selapas tu ana jumpa.

http://www.thebricktestament.com/judges/girls_of_shiloh_abducted/jg21_25.html

gambar ni adalah sebuah illustrasi dari kata-kata didalam bible bahagaian Judges 21:25 " In those days israel had no king. And everyone did as he saw fit" maksudnye " Pada hari Israel tidak mempunyai raja, semua orang akan lakukan dengan kehendak diri sendiri"

Tidak ada kene-mengene tentang islam. Ok so ana pun try ah tgk dan surf internet, sebab ini sudah pasti kerje pihak lain, pasal gambar ni dah tersebar luas takkan pihak media dan LEGO berdiam sahaja dan ana jumpa satu artikel.

http://www.journalinquirer.com/site/news.cfm?newsid=17324153&BRD=985&PAG=461&dept_id=161556&rfi=6

Ok didalam artikel ni kire lego mintak maaf terhadap pihak muslim. Pihak LEGO tidak tahu menahu tentang hal demikian. Ini merupakan fitnah. k itu kata mereka kita nak percaya dan tak nak, terpulang pada individu. So apa yang ana nak cakap kat sini.. kita sebagai umat islam mmg seharusnya bersemangat dan jgn terlalu membuta tuli terhadap forward2 email ni.. mungkin bermacam2 tersirat rahsia motif orang yang memulakan forward email ni.. kita harus carik dan kaji.. ok tu je.. insyaAllah..

Wassalam
Shahib

Nukilan Ilham Nurani,

MaHbUb MaRdHaTiLLaH,
ZuLmArWa

No comments: